Budowanie wizerunku firmy jest w obecnych czasach trudniejsze niż kiedykolwiek. Znasz pewnie stare powiedzenie: „Obraz wart jest więcej niż tysiąc słów”. To przysłowie jest nadal aktualne w dzisiejszym cyfrowym świecie. Jednym z najważniejszych aspektów każdej firmy, szczególnie małej firmy, powinna być dobra oprawa graficzna całego biznesu. Ale z jakiegoś niezrozumiałego powodu właściciele firm przeważnie nie dostrzegają wartości, jaką wnosi do firmy projektowanie graficzne i zwykle stają się dusigroszami w tej materii. A tymczasem inwestycja w dobrej jakości projekt graficzny już na samym początku działalności firmy to mądre posunięcie.

Co to jest projektowanie graficzne?

Zanim dowiesz się, dlaczego projektowanie graficzne jest tak ważne dla sukcesu firmy w cyfrowym świecie chciałbym żebyś najpierw dowiedział czy dowiedziała się czym ogólnie ono jest. Najogólniej rzecz ujmując projektowanie graficzne jest to proces komunikowania się z grupą docelową za pomocą kontekstu wizualnego i tekstowego. Projektowanie graficzne nazywane jest również projektowaniem komunikacyjnym. Obejmuje ono slogany i dłuższe teksty reklamowe, typografię, sztukę fotografii i umiejętności tworzenia grafik i animacji, aby przekazać całokształt tego co dla firmy jest istotne z punktu widzenia jej sukcesu rynkowego. Projekt graficzny obejmuje takie elementy jak: logo, materiały marketingowe – na przykład banery, opakowania produktów, projekt strony internetowej, układ elementów strony internetowej oraz animacje i pozostałe układy graficzne.

Dlaczego projektowanie graficzne ma znaczenie dla firmy?

Teraz, gdy już wiesz czym jest projektowanie graficzne, ważne jest, abyś zrozumiał czy zrozumiała znaczenie, jakie może ono odgrywać w odniesieniu do sukcesu Twojej firmy. Jest kilka elementów, które to determinują:

  1. Tworzy obraz Twojej firmy

Imponujący projekt przyciąga uwagę klienta i nawiązuje do tego, co robi Twoja firma. Trzeba zrobić wrażenie na kliencie, a jedynym sposobem na dokonanie tego jest posiadanie efektownego i oryginalnego logo oraz spójność z tematyką projektu logo z innymi elementami, takimi jak strona internetowa czy materiały reklamowe. Chcesz zbudować własną markę i tożsamość? Musisz zainwestować w spójność i harmonię przekazu.

  1. Dobry projekt graficzny napędza sprzedaż

W danych statystycznych jest coś dobrego – po pierwsze, nie kłamią. Według różnych badań firmy o lepszym designie wyprzedzają inne w walce o klientów. Ładna strona internetowa jest fajna, ale jeszcze ładniejsza to taka, która się zmienia i jest dostosowana do gustów Twoich klientów. Dobry projekt graficzny sprawi, że osoby, które odwiedzają Twoją stronę internetową nie będą marudzić i bez wysiłku będą podejmowały większą liczbę działań na stronie aż do finalnego zakupu Twoich produktów lub usług.

  1. Zaufanie

Jest coś w biznesie czego nie można kupić – jest to zaufanie. Możesz ulec pokusie, aby zaoszczędzić teraz część swoich ciężko zarobionych pieniędzy, korzystając ze źle zaprojektowanego logo lub marnie wykonanej witryny internetowej, ale nie rób tego. Ludzie postrzegają firmy, które przykładają niebagatelną wagę do dobrej jakości wzornictwa. To wzbudza pozytywne skojarzenia z solidnością i traktowaniem klienta serio. Być może wiesz, że Steve Jobs kładł duży nacisk na stronę wizualną jego produktów, nie robił tego ze zwykłej fanaberii, lecz po to aby wzbudzić w klientach zaufanie do swoich produktów. Twoja firma jest tym, co Cię reprezentuje. Upewnij się zatem, że Twoje produkty czy wszystkie elementy graficzne Twojej firmowej strony www pasują do siebie jak ulał. Sprawdź czy dobrze wyglądasz na wszystkich frontach, a z pewnością odkryjesz, że większa liczba klientów zaczyna traktować Cię z szacunkiem.

  1. Wyróżnij się na tle konkurencji

Wyobraź sobie scenariusz, w którym widzisz setki produktów różnych firm o prawie identycznym wzornictwie. Nic nie rzuca się w oczy. Widzisz taki, który ma genialny projekt, a może kolorystyka jest całkiem odmienna od pozostałych. Klienci od razu widzą takie drobiazgi i zaczynają zastanawiać się czy być może właśnie ten produkt nie jest lepszy od pozostałych, które są tak naprawdę do siebie podobne. Wróćmy do przykładu elektroniki. Na wystawie sklepowej widzisz całą masę podobnych do siebie laptopów, ale to właśnie laptopy Apple wyróżniają się logiem i wzornictwem. Wiele osób nie patrząc na specyfikacje wybierze ten model, który rzuca się w oczy, który robi wrażenie. Każdy od razu to zauważy, a ta osoba również zwróci na siebie uwagę w tłumie. Zatem, sprytnie przemyślane logo lub projekt utkwi w pamięci klienta i odróżni Cię od całego tłumu podobnych firm.

  1. Komunikacja z klientami

Podstawowym celem projektu graficznego jest nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Dzięki wysokiej jakości projektowi graficznemu możesz zaprezentować publicznie swoje pomysły w atrakcyjny wizualnie sposób. Świetnie dobrany projekt graficzny może pomóc Ci przekazać historię, która łączy się z Twoją firmą i przekazuje spójny i właściwy komunikat marketingowy.